Zuckerberg zapłaci więcej niż sądził za przejęcie Oculusa

2 lutego 2017, 10:21

Wygląda na to, że Facebook dodatkowo zapłaci za przejęcie firmy Oculus, producenta okularów do rzeczywistości wirtualnej. Federalna ława przysięgłych uznał, że Oculus naruszył znaki handlowe i prawa autorskie ZeniMax Media dotyczące technologii rzeczywistości wirtualnej.



Niezwykła rzymska osada odkryta na budowie szybkiej kolei w Anglii

13 stycznia 2022, 05:56

Archeolodzy pracujący przy budowie brytyjskiej szybkiej kolei HS2 poinformowali o dokonaniu wyjątkowego odkrycia. W pobliżu wioski Chipping Warden w South Northamptonshire ponad 80 archeologów pracuje od 12 miesięcy na stanowisku, na którym – jak się okazało – istniała niezwykle interesująca wieś z epoki żelaza. Przez wieki była to nic nieznacząca miejscowość, która w IV wieku stała się nagle ważnym punktem handlowym z imponującą drogą o szerokości 10 metrów.


Sony potwierdza rozpoczęcie produkcji PS3

4 sierpnia 2006, 10:54

Sony oficjalnie potwierdziło, że PlayStation 3 jest już produkowana, a twórcom gier dostarczono wszelkie niezbędne narzędzia wraz z pierwszymi egzemplarzami konsoli, które posłużą im do testowania swoich programów.


XPS 720 H2C© Dell

Pecet dla graczy za 6000 dolarów

25 maja 2007, 09:05

Dell pokazał jeden z najdroższych pecetów w swojej ofercie. Maszyna XPS 720 H2C powstała z myślą o fanatycznych miłośnikach gier komputerowych. Jej cena rozpoczyna się od 5999 dolarów.


Granie z Aspergerem

23 kwietnia 2008, 11:02

Najnowsze badania Brytyjczyków sugerują, że osoby spędzające wiele godzin na grach wideo przejawiają te same cechy osobowości, co pacjenci z zespołem Aspergera. Zaburzenie to należy do tzw. spektrum autyzmu. Jego objawy przypominają autyzm, ale są słabiej wyrażone.


Rozbito wielką grupę piracką

11 września 2009, 12:08

FBI rozbiło prawdopodobnie największą na świecie grupę piracką, Rabid Neurosis (RNS). Sześć osób zostało oskarżonych o nielegalnie udostępnienie w Sieci ponad 25 000 albumów, z których wiele trafiło do Internetu przed ich oficjalną premierą.


Kinect wyceniony na 150 USD

21 lipca 2010, 10:30

Microsoft ujawnił cenę urządzenia Kinect (d. Natal). Trafi ono na rynek 4 listopada i trzeba będzie zapłacić za nie 150 dolarów. Wraz ze sprzętem użytkownik otrzyma grę Kinect Adventures.


Połowa pieniędzy trafia do zaledwie 25 twórców

5 grudnia 2012, 13:50

Firma analityczna Canalys donosi, że tylko niewielki odsetek developerów zarabia spore pieniądze na aplikacjach, jakie umieszczają w sklepach takich jak App Store czy Google Play. W pierwszych 20 dniach października amerykańskie sklepy z płatnymi aplikacjami oraz same aplikacje (np. poprzez sprzedaż graczom wirtualnych przedmiotów) zarobiły dla developerów 120 milionów dolarów


Chiny znoszą zakazy dotyczące konsol do gry

27 lipca 2015, 05:25

Po 15 latach obowiązywania Chiny zniosły wszelkie ograniczenia dotyczące handlu i produkcji konsol do gier. W 2000 roku chiński rząd zakazał produkcji i sprzedaży konsol na terenie ChRL. Zakaz nie obowiązywał w Hongkongu i Macau, dlatego też szybko powstał wielki czarny rynek.


Globalfoundries widzi szansę w rynku motoryzacyjnym

28 grudnia 2017, 14:54

Globalfoundries zdecydowanie wchodzi na błyskawicznie rozwijający się rynek układów scalonych dla przemysłu motoryzacyjnego, którego wartość w 2023 roku ma osiągnąć 54 miliardy dolarów. Jest on napędzany szybkim rozwojem samochodów elektrycznych, pojazdów autonomicznych i dronów


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy